Lihavan liikuntalupaus (vko 5)

Nyt on meininki sellaista kurapaskaa ettei tosikaan

Pardon my french, ihan hirveetä kielenkäyttöä mutta vieläkin suorempia lainauksia olisi ollut mielessä vaan ei tohdi tänne blogiin niitä kirjoitella. Homma on nimittäin nyt semmonen että mä vaan oon koko ajan ties minkä krempan kourissa, ja ei perhana ei millään meinaa päästä kuntoon. Ja nämä eivät ole mitään tekosyitä, vaan jouduin ihan sairaslomalle ja jonkinlainen hermopinne tai muu vastaava on vaivana joka ne aiemmat viikkokausien päänsärytkin aiheutti.

En voi istua kauaa koneella, läppärinkin kanssa voin tehdä hommia vain selälläni maaten. Mun oikealla puolen niskaa ja epäkästä on jokin isompi vika, sellainen että olen nyt käynyt nelisen viikkoa hierojalla, ja viimeisin viikko oli yllättäen pahin. Nyt siis popsin kaksin käsin lääkkeitä, kotijumppaan ja venyttelen niskaa ja hartiaa, ja ravaan Body Lifessa Hermannin hierottavana, ei muu auta. Jänteet lihasten päällä on jotenkin klesana, niska on kuin kuplamuovia poksauttelisi kun jänteet paukkuu ja natisee, ja lihas sen alla tulehtuneena.

Viimeiset neljä päivää olen pystynyt olemaan paikoillani ja samassa asennossa noin 1-3 minuuttia kerrallaan, ja sen jälkeen on tuskan takia vaihdettava asentoa. Tämä koskee myös öitä. En voi kauaa istua, maata saati kävellä, sillä kivut on olleet niin kovat. Onneksi kuitenkin tilanne on parempaan päin, ja mitä ilmeisemmin lääkitys, hieronta ja se etten ole istunut tietokoneen äärellä koko päivää on hieman helpottanut. Pakolliset koiralenkitykset on tehtävä vaikka olisi kuinka kipeä, ja se on ihan hyväkin juttu niin ei maadu kokonaan pepusta kiinni sijauspatjaan.

Toteutuneet liikunnat viikko 5

Maanantai lenkkeily 30min
Tiistai lenkkeily 30min

Toivon että pian nämä ongelmat väistyisi ja pääsisin paremmin kiinni arkirytmiin ja myös sen liikunnan pariin. Mulla on muutamat uudet treenivaatteetkin odottamassa korkkaamista, ja pakko sanoa että tää makaaminen alkaa ahdistaa…

Queen Of Everything Instagramissa / Bloglovinissa / Facebookissa
Snapchatissa käyttäjätunnus queenofeve1808

Lihavan ruokapäiväkirja (vko 4)

Ruokapäiväkirja viikko 4

Maanantai

Aamupala
Reissumies, kevyt aamupalajuustoa + 1/2 kurkku ja salaattia

Lounas
Jauhelihakiusaus, punajuurisalaattia ja 1/2 kurkku viipaleina

Välipala
Ehrmann proteiinipudding

Päivällinen
Kalkkunanakkeja, fetaa ja paprikaa

Iltapala
Saaremaa rahkapatukka

Tiistai

Aamupala
Ehrmann proteiinipudding

Lounas
Reissumies kokonainen + purkki tonnikalaa, pizzamaustetta ja juustoa ja ketsuppia

Iltapala
Ehrmann proteiinipudding

Ahdistuneisuutta ja nukkumista.

Keskiviikko

Aamupala
Turkkilaista jugurttia 200g + sokeriton mehukeitto persikka-vadelma

Välipala
Saaremaa rahkapatukka + turkinpippuri sweet&sour 1/2 pss

Iltapala
Reissumies kokonainen + kevyt aamupalajuustoa + korppukinkkua + 1/2 kurkkua

Lähes koko vuorokausi unessa lukuunottamatta tunnin hierontaa. Valveillaoloaikaan suhteutettuna ei paljoa enempää olisi voinut syödäkään.

Torstai

Aamupala
Ehrmann suklaapudding 

Lounas
Burger King kanahampurilainen, ranskalaiset ja chilicheesetops 6 kpl + juustomajoneesi

Iltapala
Big cat suklaapatukka + 100g perunalastuja

Täysi katastrofipäivä joka oli henkisesti todella raskas ja ahdistuneisuus vaivasi pahasti. Perinteistä lohturuokaa.

Perjantai

Aamupala
Turkkilainen jugurtti 200g + 100g marjoja

Välipala
Reissumies kalkkunasiivuilla ja 1/2 kurkku

Päivällinen
Kinkku-katkarapu-aurajuustotäytteellä kaksi uuniperunaa + raastesalaatti

Iltapala
Paahtopaistipatonki + teetä

Lauantai

Aamupala
Ehrmann proteiinipudding

Lounas
Nakkeja ja pinaattilettuja

Välipala
Ehrmann proteiinipudding

Päivällinen
Pieni pakastepizza hawaii

Herkkuja
Irtokarkkeja 200g + Ranch sipsipussi 1/2

Sunnuntai

Paastoa koko päivä, ei ruokahalua.

Että näin. Tälle näytti viime viikko. Pari kunnon rimanalitusta ja lohturuokailua. Pahoja ahmintakohtauksia ei kuitenkaan, mutta säännöllisyyttä tai mallipäiviä saan aikaan vain sen muutaman jos sitäkään. Todella haastava viikko kokonaisuudessaan ja henkkoht elämässä on menossa paljon sellaista joka normaalisti aiheuttaisi jatkuvaa ahmintaa, joten nyt täytyy olla supertarkkana.

Vaikeuksista voittoon. Jatkan samaan malliin ruokapäikyn pitämistä, iloineen ja suruineen. Muutoksen avuksi olen nyt alkanut tilaamaan ruokaa suoraan kotiin, ja aion käydä ruokakaupassa itse vain kerran viikkoon tai hakemassa jotain pakollista. Näin aion minimoida mielitekojen valtaa ja impulsiivisuutta.

Kyllä näitä pelottaa aina julkaista kun ei koskaan tiedä millainen haukkuryöppy ja ilkeily on vastassa, mutta toisaalta, aivan sama. Tämä nyt on kuitenkin sitä rehellistä ruokapäikkyä ja on mennyt miten on mennyt. Osaan ihan hyvin analysoida näitä tilanteita ja tiedän miksi milloinkin olen mennyt metsään, joten enää puuttuu se teoriasta käytäntöön siirtyminen ja se että pystyisin näitä sudenkuoppia välttelemään paremmin jo ennakkoon tai silloin kun tilanne on päällä, enkä vasta viikko jälkeenpäin…

Uskon kuitenkin että olen oikealla tiellä. Kiva kun jaksoit lukea/kauhistella :)

Muutama huomautus lukijoille

Tämä on ahmintahäiriötä sairastavan ihmisen yritys muuttaa elämäntapojaan, ja panostaa etenkin ateriarytmiin ja sen ylläpitoon. Tämän ei ole tarkoitus laihduttaa, tässä ei ole tarkoitus olla miinuskaloreilla tai mitenkään ”päästä kuntoon” paitsi päästä _päästä kuntoon_ eli henkinen hyvinvointi, samalla kun sitä fyysisesti hyvinvointia parannetaan. Älkää siis ihmetelkö miksi syön herkkuja, tai miksi ruokavalioni ei ole puhdas ja moitteeton: sen ei ole tarkoituskaan olla.

Tämän ruokapäiväkirjan tarkoitus on motivoida minua hoitamaan omaa ahmintahäiriötäni, tekemään parempia valintoja ja pitämään ahminnat/paastoamiset kurissa. Tämän tarkoitus on opettaa minua elämään niin kuin ihan tavallinen ihminen. Ei fitnesskisaaja tai laihduttaja, vaan ihan vaan tavallinen normaali ihminen.

Queen Of Everything Instagramissa / Bloglovinissa / Facebookissa
Snapchatissa käyttäjätunnus queenofeve1808