Rehellinen ruokapäiväkirja

Rehellinen ruokapäiväkirja

Sen teille lukijoille lupasin, vaan ai että… kyllä tämä vaan on niin epämieluisa postaus itselleni. Sellainen mitä en haluaisi tehdä, mutta teen kuitenkin koska tiedän että teitä kiinnostaa. Ruokapäiväkirjat ovattoivottuja aiheita, harmi vaan että näitä on niin ikävä kirjoittaa. On tylsä dokumentoida syömisiään ja luistankin tästä usein. Jätän kuvaamatta ja kirjaamatta enkä pysy lupauksissani. Jotenkin se on vain niin vastenmielistä, tylsää ja ikävää. Miksi niitä pitää ruotia?

Nämä ovat tällaisia omia ajatuksiani mitä pyörittelen päässäni aina välillä. Mulla on tapana lakaista ongelmia maton alle. Kun ei näe eikä kuule, ei myöskään sydän tunne ja tämä koskee montaa asiaa jonka käsittelemistä haluan vältellä. Uskon kuitenkin siihen, että tämä loppujen lopuksi antaa minulle jotain hyvää ja parempaa ja sen takia tähän taas aloin. Kivulias tehtävä tämä rehellinen ruokapäiväkirja kuitenkin on, kun olisi niin paljon helpompi valehdella.

Joka kerta asioita pitäisi pohjustaa ja kertoa hieman taustoja. Miksi näin, miten tähän ratkaisuun on päädytty ja oliko tämä onnistuminen vai ei. En nyt kuitenkaan jaksa sen syvällisemmin suoraan tässä ruotia, mutta olen nyt kuudetta viikkoa putkeen kipeänä pahassa keuhkoputkentulehduksessa ja se vaikuttaa syömisiini väkisinkin. Mutta niin, sen enemmittä puheitta…

Rehellinen ruokapäiväkirja viime viikosta, olkaa hyvä!

Maanantai

Aamupala – Riisipuuro
Sitä ainoaa puuroa mistä pidän. Keksin että voin syödä sitä muulloinkin kuin jouluna! Päälle kanelia ja sivuun hieman maitoa.

Lämmin ateria – Jauhelihakeittoa ja kaksi ohutta jälkiuuniruispalaa juustolla, kinkulla ja kurkulla.

Iltapala – Kaksi täysjyväsämpylää juustolla, kinkulla, meetvurstilla ja kurkulla.

Tiistai

Aamupala – Kaksi puolikasta kauraleipää, juustoa, kinkkua ja kurkkua. Turkkilainen jugurtti 300g ja kotimaisia marjoja. Iso lasi appelsiinimehua. Turkkilainen ja kreikkalainen jugurtti on mielestäni hyviä. En pidä rahkasta.

Lämmin ateria – Keitettyjä perunoita ja kalapuikkoja, pussillinen herne-maissi-paprikaa. Huomauttaisin etten ole keittänyt perunoita useisiin vuosiin enkä kai syönyt kalapuikkojakaan, saati hemapaa. Oli hyvää.

Iltapala – Kaksi kokojyväsämpylää juustolla, kinkulla ja kurkulla

Keskiviikko

Aamupala – Kaksi vastaleivottua vehnäsämpylää, juustoa, kinkkua ja paprikaa

Lämmin ateria – Pinaattikeittoa, kaksi kananmunaa, paahdetut kauraleivät, juustoa ja paprikaa

Iltapala – Riisipuuroa, kanelia ja maitoa

Torstai

Olin todella kipeä ja huonovointinen. Söin vain yhden aterian jonka tilasin illalla Woltista sillä en jaksanut mitään muuta.

Lämmin ateria – Ristikkoperunoita, sipulirenkaita, chilicheddarnyyttejä, friteerattua kanaa, sinihomejuusto-kermaviiliseosta, muutama kasvisviipale.

Perjantai

Kipeä oloni jatkui jälleen.

The Blog Awards gaalassa 5-6kpl (joka lajia yksi) tarjolla ollut coctailpala ja pikkumuki salaattia. Yöllä kotona Tupla QP ateria Mäkin Drive-Inistä. Arviolta noin 1 litra valkoviiniä ja muutama lasillinen jotain vodkadrinkkiä.

Lauantai

Huonovointisuus jatkui…

Lämmin ateria – Kaupan valmispizza jauheliha-salami

Napostelua – arviolta noin 2dl sipsejä, levy Fazerin suklaata, 1pss sekalaisia salmiakkeja

Sunnuntai

Aamupala – Kolme viipaletta kauraleipää, juustoa, kinkkua, kurkkua ja kaksi kananmunaa viipaleina, lasillinen kalsium-kaakaota

Kylässä

Lämmin ateria – Kaksi siivua kinkkupizzaa

Jälkiruoka – Muutama pala minttusuklaajäätelöä

Kotona illalla

Useita mukeja kuumaa hunaja-menthol juomaa keuhkoputkentulehdukseen

. . .

Ruokapäiväkirjat jatkuu, meni syömiset sitten esimerkin mukaan tai ihan perseelleen. Kuluvan viikon ruoat taas ensi viikon maanantaina! Jos ruoat ei olleet kummoisia niin ainakin kuvista voi huomata että jompi kumpi mun koirista on aina paikalla kun on ruokaa tarjolla!

 

♡ SEURAA MINUA ♡

Queen Of Everything Instagramissa Bloglovinissa / Facebookissa

Huono aamupala on huono alku

img_20161026_074154_resized_20161026_113751647

Se on kiireisen, helppoon ja nopeaan tottuneen, herkutteluun taipuvaisen ihmisen aamupala. En edes yritä esittää että tämä olisi terveellinen ja ravitseva aamainen, sillä sitä se ei ole, mutta se on kuitenkin se aamupala jonka tänään söin ja sen päätin näyttää.

Tämän aamupalan valintaan vaikutti kiireessä ja nälässä tehty pikainen päätös. Otin lounasravintolassa sen vaihtoehdon mikä oli nopein itse koota ja joka tuntui herkullisimmalta. Se oli sitä mitä nälkäisenä, 8h yöpaaston jälkeen teki mieli.

Oliko tämä sitten fiksu valinta? Ei.

Valintaan vaikutti negatiivisesti juuri se ettei mitään oltu suunniteltu, aikaa oli vähän ja nälkä oli kova. Nämä kolme seikkaa saivat minut valitsemaan väärin. Käyttäytymällä päinvastaisesti saisin koottua oikeanlaisen aamiaisen. Ajan kanssa suunnittelemalla, valmistamalla aamiaisen etukäteen, ottamalla ravintorikkaampia ruokia, saisin nälkäni taltutettua pidempään. Nyt olisin voinut syödä kaksi bagelia ja kaksi suklaapatukkaa, ja nälkä jäi.

Mun on hirveän helppo osoittaa nämä omat vikani ja tiedän mitä kannattaisi syödä ja kuinka paljon. Miksen sitten tee sitä? Siksi koska se on vaikeaa ja vaatii työtä. Aion kuitenkin taas yrittää sillä eihän tuosta ruokamäärästä tule kuin kiukkuiseksi. Ja hei, kuka juo Pepsi Maxia veden sijaan aamupalalla? Noloa mutta totta.

Aamiainen todellakin on se päivän tärkein ateria, sillä näin kun lähtee päivä käytiin on sitä enää vaikea korjata.  Toivottavasti mulla on seuraavalla kerralla parempi kuva mun aamupalasta, mutta jos ei ole niin kerron senkin.

Queen Of Everything Instagramissa / Bloglovinissa / Facebookissa
Snapchatissa käyttäjätunnus queenofeve1808