Mistä mun hyvinvointi koostuu?

*Sisältää mainoslinkkejä

Hyvinvointia tulee hehkutettua aina silloin kun voi hyvin!

Oletteko huomanneet saman? Silloin kun sulla itselläsi on hyvä olla, paljon energiaa tehdä asioita ja pystyt olemaan suurimman osan ajasta positiivisella mielellä, on olosi yleensä hyvinvoiva. Hyvinvointia vastaan on sitten kaikki se päinvastainen. Kun kiukuttaa, on ärtynyt olo, väsyttää, nälkä. Kun tulee syötyä huonosti ja turvottaa. Kun ei väsyneenä jaksa liikkua ja se masentaa. Hyvinvointi on positiivinen kierre ja siihen pyörään kannattaisi astua mukaan ja yrittää pysyä kyydissä, sillä hyvinvointia ei osaa edes kaivata jos olo on kovin kurja. On vaikea ottaa korjausliikkeitä silloin kun oma hyvinvointi on vaakalaudalla, tiedän tämän omasta kokemuksesta.

Hyvinvointi on sun oma asia mutta sen olemassaolo tai puute heijastuu myös sun ympärille

Itse olen huomannut omasta kokemuksesta sen, että mun hyvinvointi määrittää todella paljon sen miten muut ihmiset kokee mut. Vaikken ole sellainen ihminen joka hirveästi purkaisi ärtymystään ja pahaa oloaan muihin vaan pikemminkin hautaudun omiin oloihini, on oman hyvinvointini vaikutus käytökseeni hyvin suuri.

Kun itsensä kanssa on hyvä olla, jaksaa olla muutenkin paljon paremmin. Voi antaa itsestään enemmän muille ja myös saada itse enemmän takaisin, oli kysymys sitten arjen haasteissa jaksamisesta tai uusien kokemusten saamisesta.

Mulle hyvinvointi on monen eri osa-alueen kombinaatio

Se ei ole vain fyysistä terveyttä ja hyvää kuntoa liikunnan ja ruokavalion kautta, vaikkakin ne ovat monille varmasti helpoimmin toteutettavissa olevia perusasioita. Itselleni niistä molemmat osa-alueet tuottavat haasteita ja vaativat normaalia enemmän ponnisteluja, mutta yritän kuitenkin. Joskus paljon, joskus vähän ja joskus en ollenkaan, mutta pyrin siihen etten jäisi liian kauaksi aikaa laiminlyömään itseäni vaan ottaisin ohjat omiin käsiini ja lähtisin hakemaan sitä hyvää oloa.

Mulle hyvinvointiin vaikuttaa monet pienet asiat kuten riittävä lepo, lempeät herätykset, se etten elä tiukasti aikataulutettua elämää ja että mulla on aina aikaa päiväunille. Yritän juoda vettä mahdollisimman paljon (aina muistaessani) jotta iho pysyisi hyvässä kunnossa ja elimistö saisi tarpeeksi nesteytystä ja aineenvaihdunta pysyisi toiminnassa. Pyrin käymään erilaisissa hemmotteluhoidoissa ja hieronnoissa, sekä myös itse hemmottelen itseäni ulkoisesti hoitamalla kauneutta. Hyvinvoivan olon voi tuoda jo lämmin suihku, vartalokuorinta, rasvaus, aromaattiset kynttilät, runsas vedenjuonti ja herkullinen tee hedelmien kera, puhtaat lakanat, siivottu koti ja kiireetöntä aikaa itselle lempisarjan tai kirjan parissa.

Toivon, että jaksan jatkossa panostaa vielä enemmän omaan hyvinvointiini terveellisen ruokavalion ja liikunnan kautta, sillä niissä minulla on petrattavaa. Sitä harjoitessa on kuitenkin hieno asia, että monella osa-alueella mun hyvinvointi on oikein hyvällä tolalla.

Hyvinvoivaa torstaita kaikille!

Psst! Hyvinvoinnin tavaratalossa alkoi tänään Hehkuta hyvinvointia -kampanja josta löydät suosituimpia luontaistuotteita, vitamiineja, luonnonkosmetiikkaa, luomutuotteita, superfoodeja sekä ekologisia kodin puhdistusaineita jopa -70 % alennuksella! 

Mä listasin tähän muutaman suosikkini esimerkiksi mitä heillä on tarjolla

FLOW Kosmetiikka Himalajansuolakuorinta Mansikka-Lime
Ekovista Konjac Sponge Laventeli puhdistussieni
Madara Pihlaja lahjapakkaus (kasvovoide ja booster tipat kasvoille)
Puhdas+ Beauty Kollageeni & Hyaluron + C, 120 kaps. lahjapakkaus
Puhdas+ B12-vitamiinisuihke
Acorelle Delicious by Sara la Fountain Eau de Parfum

Tarjoukset ovat voimassa vain 28.1.2018 asti tai niin kauan kuin tuotteita riittää, joten toimithan nopeasti! Kaikki kampanjatuotteet löydät suoraan tästä!

♡ SEURAA MINUA ♡

Queen of Everything Instagramissa Bloglovinissa / Facebookissa

Flunssan hoito ja potilas Ylönen

Flunssan hoito ja ehkäisy

Se on meidän taloudessa ollut viimeisen puolentoista viikon topic number one. Barcelonasta Suomeen vieraaksemme tullut ystävämme nappasi toissa viikonloppuna itselleen jostain nuhakuumeen ja kehitti sen kylmässä viimassa Luxia ihastellessaan kunnon räkätaudiksi. Troppeja haettiin kassikaupalla apteekista ja kova lääkitseminen alkoi heti. Myös käsienpesu ja käsidesin käyttö nousi kotonamme potenssiin kymmenen. Silti ihan täysin ei tuolta päästy välttymään ja Minnan kanssa ollaankin oltu tässä hetken aikaa enemmän tai vähemmän puolikuntoisia.

Flunssan hoito ja myöskin sen ehkäisy aloitettiin ajoissa ja se varmasti onkin vaikuttanut siihen, ettemme ole tämän enempää kipeinä. Itselleni oireina on tullut kuivaa yskää ja nyt myös nenän tukkoisuutta, mutta kaikista pahimmalta olemme välttyneet ja täytyy toivoa, että päästään helpolla. Suomessa on tällä hetkellä paha flunssakausi menossa ja uutiset pelottelevat influenssan vaaroilla ja mulla on liiankin hyvin muistissa loka-marraskuussa sairastamani kuuden viikon yskä. Se oli yhtä helvettiä.

Flunssakauden myötä ajattelin jakaa pari omasta kokemuksestani hyväksi todettua vinkkiä!

Tukkoinen nenä

Paras kotikonsti nenän tukkoisuutta lievittämään on höyryhengitys ja sen tehokkuudesta on myös tutkittua tietoa. Itse olen höyryhengittänyt lavuaarin yllä pyyhe pääni päällä noin 10min pätkiä silloin kun pahin tukkoisuus on vaivannut.

Jotkut suosivat myös nenähuuhtelukannuja tai apteekista saatavia nenäsumutteita. Itse olen joskus kokeillut myös nuhasuihkeita ihan hyvällä menestyksellä, mutta nenähuuhtelu on ajatuksena vastenmielinen enkä ole siihen koskaan ryhtynyt.

Kipeä kurkku ja yskä

Kuumat juomat, ihan pelkkä keitetty vesi ja hunaja ovat todella hyviä apuja tähän. Itselläni on tällä hetkellä käytössä hunaja-eucalyptus valmiste ja toisinaan kaadan kuuman veden sekaan esim. lakritsamynthoneita. Auttaa!

Myöskin imeskeltävät tabletit ovat hyviä ja tällä hetkellä itselläni on käytössä lääkejuomana Finrexin ja inkivääri-Strepsilsit imeskelyyn.

Kaikki käyttöön mistä on apua!

Tutkimusten mukaan C-vitamiini sekä lyhentää flunssan kestoa että lieventää flunssan oireita, joten kaikki missä on runsaasti C-vitamiinia ovat hyväksi flunssan aikana. Hyviä C-vitamiinin lähteitä mitä itse käytän on esimerkiksi keltainen paprika, sitrushedelmät (appelsiini, mandariini, sitruuna) inkivääri ja mustaherukat.

Lisäksi sitten lepoa, tarpeen mukaan särkylääkkeitä ja Netflix tai Viaplay päälle. Flunssan hoito on varmasti jokaiselle tuttua puuhaa aina toisinaan ja näillä vinkeillä mä pärjään. Kyllä se siitä, ajallaan!

♡ SEURAA MINUA ♡

Queen Of Everything Instagramissa Bloglovinissa / Facebookissa