Lihavan ruokapäiväkirja ja suunnitelmia

IMG_20170111_113549_resized_20170112_100032216

Mitäs sitä on oikein tullut syötyä?

Kuten aiemmin kirjoittelinkin postauksessa ”Lihavan liikuntalupaus”, on lupaukseni tälle vuodelle 2017 se, että keskityn enemmän syömisiini ja pyrin liikkumaan huomattavasti enemmän. Ruokapäiväkirja on hyvä apu: En ole laihdutuskuurilla enkä nyt vaiheile mitenkään, vaan yksinkertaisesti haluan askel askeleelta tehdä järkevämpiä valintoja ja sitä kautta saada kevyempää ja parempaa oloa. Hyvinvointi ykkösenä ja edellä, se on nyt mun motto.

IMG_20161126_123257_resized_20170112_100406514

Koska olen ollut kipeä kolmisen viikkoa putkeen, en luonnollisestikaan ole liikkunut yhtään sen enempää kuin mitä koirien ulkoilutus on vaatinut. Tällä hetkellä minua vieläkin vaivaa keuhkoputkentulehdus sekä kurkunpääntulehdus, joten loogisesti nuo lenkkeilyt ja salitreenit saa vielä tovin odottaa, en kuitenkaan halua mitään sydänlihaksentulehdusta.

IMG_20170104_211701_resized_20170112_100104227

Ruokiani en ole vielä dokumentoinut pilkuntarkasti ja jokaista suupalaa valokuvaten ja ruutuvihkoon kirjaten, mutta ajattelin ettei se olisi huono idea ollenkaan. Ei pitäisi ihan kauhean iso vaiva olla kuvata ja kirjata päivittäiset syömiset, ja tehdä sitten viikottainen reportaasi blogiin.

IMG_20170103_210722_resized_20170112_100133324Jännittäväähän tämä tulee olemaan, ja kasaa minulle jonkin verran paineita antaa kaikki syömiseni yleisön ruodittavaksi ja haukuttavaksi, mutta ehkä me kaikki pärjätään, niin minä kuin lukijat. Tavoitteena ei todellakaan ole kertaheitolla mikään fitness4ever laiffi sata lasissa, vaan ihan tavallisen ihmisen elämään sopeutuminen. Se että söisi edes näennäisesti järkevästi ja liikkuisi niin, että oma olo paranee ja kunto kasvaa. Se että samalla ylimääräisiä kiloja tulisi tiputettua on pelkkää plussaa. Tavoitteeni on laihtua mutta ei laihduttaa. Siinä on eroa.

IMG_20170112_085146_resized_20170112_100020751Julkaisen tästä eteenpäin viikottain paria postaussarjaa nimellä ”Lihavan liikuntalupaus” sekä ”Lihavan ruokapäiväkirja” jotka voin sitten numeroida viikkojen mukaan homman edetessä. Samalla tulen nostamaan varmaan aika paljon muitakin juttuja liittyen ulkonäköpaineisiin, ylipainoon, laihduttamiseen, elämäntapamuutokseen sekä syömishäiriöihin (erityisesti ahmintahäiriötä käsitellen), joten tältä osin talvelle ja keväälle on paljon ohjelmaa blogissa.

STAY TUNED!

IMG_20170103_212338_resized_20170112_100120214

Loppuun vielä muistutus tänään viimeistä päivää olevasta arvonnasta!

Arvon edellisessä postauksessani kaksi kappaletta tammikuussa ilmestyneitä Bette Boxeja, joten käykääpä osallistumassa arvontaan blogipostauksessa ”Upea ja uusi Bette Box”! Tarjolla on myös alennuskoodi jolla Bette Boxin saa tilattua itselleen 13,90e hinnalla (norm. 16,90e) joten alennus kannattaa hyödyntää!

Queen Of Everything Instagramissa / Bloglovinissa / Facebookissa
Snapchatissa käyttäjätunnus queenofeve1808

Eve / Queen Of Everything

4 vastausta artikkeliin “Lihavan ruokapäiväkirja ja suunnitelmia”

  1. Voimaa koitoksiin! :-) Olet esimerkki toiminnallasi monelle ♡ Oletko tutustunut vaakakapina aiheiseen ohjelmaan/liikkeeseen? Heillä on mielestäni sinun ajatusmaailmasi täydentävä ajatus takana :)

  2. Olet todella rohkea nainen, jatka samaan malliin! Tsemppaat muakin tolla sun ”bosslady”-meiningillä ja avoimuudella.

  3. Mä olen aika selkärangaton syöjä, kun sille päälle satun ja viimeiset toista vuotta on taas tullut syötyä vähän mitä sattuu. Ja se näkyy taas painossa (+14kg).

    Mä syön hirvittävän isoja annoksia, välillä isompia kun miehet. Mulla on vatsalakku jo varmaan venynyt sen verran, että tunnen toisinaan itseni kohtuullisen kokoisista naisten annoksista nälkäiseksi. Mulle on ihan sama, syönkö makeaa vai rasvaista, kaikki käy. Jos olisi pakko valita, niin sitten rasvainen ja suolainen. Nuo sinun kuvaamasi ruoat saavat veden herahtamaan kielelle.

    Kuten olen jo aiemminkin jossain muualla kertonut, niin mulla pysyi paino kurissa aina 35 vuoteen saakka, jonka jälkeen lopetin tupakoinnin ja kiloja tuli heti se 10 ja sen jälkeen vielä vähän pääällekin. Ennen tätä en ollut ikinä dieetillä enkä miettinyt painoani lainkaan. Sain syödä mitä huvitti ja kroppa pysyi silti kuosissa.

    Olen tähän mennessä viimeisen 11 vuoden aikana vetänyt kaksi dieettiä, jolloin molemmilla kerroilla sain painoni pudotettua sille itseäni tyydyttävälle tasolle, että vatsalihakset erottuivat rasvojen ollessa noin 22 ja painon ollessa 72. Olin silloin ulkonäkööni tyytyväinen ja lupasin molemmilla kerroilla, etten anna painon enää nousta yli 80 kilon.

    Mutta tässä taas ollaan. Tällä hetkellä painoa taitaa olla 86. Pärjään painoni kanssa enkä häpeä vartaloani. Sitä en kiellä, etteikö ulkonäkö ottaisi silti päähän, kun tiedän minkä näköinen voisin olla. Lisäksi suvussani on erittäin voimakkaat alttiudet mm. diabetekselle sekä sydän- ja verisuonisairauksille. Isäni ja kaikki hänen veljensä ovat kuolleet 46-60 -vuotiaina niihin.

    Tällä hetkellä syön aika puhdasta ja perusterveellistä ruokaa, mutta syön sitä ruokaa tosi isoja määriä ja sitten toisinaan mässäys lipsuu ihan käsistä. Tänään on tosin olut aika fiksu päivä ruokailun suhteen ja yritän jatkaa sitä huomennakin.

    Jos painonpudotusmotivaaton löytyminenon vaikeaa, niin vielä vaikeampaa on löytää se kohtuus. Terveellisen ruokavalion ylläpitäminen sekä sellainen kohtuuden rajoissa oleva satunnainen herkuttelu on todella vaikeaa. Lisäksi inhoan jatkuvaa veden litkimistä, koska wc:ssä pitää ravata koko ajan. Varsinkin työpaikalla se on erityisen rasittavaa.

    Keksin muuten eilen uuden herkun, mutta en vielä ole tsekannut, kuinka fiksu juttu se on. Pitäisi vähän laskea noita ravintoarvoja. Tein siis vaniljan makuista chia-vanukasta.

    Laitoin 2 desilitraan Alpron Soya Kevyt -soijajuomaa 3rkl chia-siemeniä (Yano), noin 20 grammaa vaniljan makuista SportLife NightTime proteiinijauhetta sekä pienen lorauksen hunajaa. Annoin vanukkaan olla yön yli jääkaapissa. Olen syönyt vanukasta marjojen/hedelmien kera.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 3
Tykkää jutusta