Ongelmana iltasyöminen


Taisteluni läskimyllyjä vastaan lienee lähes loputon, muttei mahdoton. Olen lähiaikoina mietiskellyt tarkemmin syömisiäni ja pyrkinyt syömään normaalia ruokaa. Siis sitä aivan tavallista kotiruokaa ja lounasravintolan antimia, sillä ne ovat parempi vaihtoehto kuin epäterveelliset ja rasvaiset mikropizzat sun muut joita hätäpäissään helposti sortuu ostamaan mikäli eväisiin ei ole jaksanut panostaa.

dav
Olen yrittänyt lähes joka aamu syödä aamupalaakin, ja ihan jotain sellaista terveelliseksi luokiteltavaa eikä mitään juustokierteitä tai jauhelihapasteijoita, vaikka kovat himot kaikkeen suolaiseen ja rasvaiseen hiilaripommiin olisikin. Näitä kuvia ladatessa kuitenkin kävi ilmi aika selkeästi se että oikeesti, mä syön liian vähän, ja siksi mun ongelmana on tällä hetkellä se iltapainotteinen syöminen ja herkuttelu.

davdav
Nää mun ruokailut on olleet ihan ookoo, mutta selkeästi aamun kituutan nälässä, sitten syön paljon lounaalla, ja sitten taas olen nälässä pitkään, ja illalla… no voitte varmasti arvata. Koko päivän kun jollain tasolla on kitkutellut vaikka nämäkin annokset ovat ihan reippaita, niin ei, eivät ne kokonaismäärässä kuitenkaan ole. Ylipainoinen ihminen voi syödä yllättävän paljon ja olla silti miinuskaloreilla, ja useinhan sitä laihduttajat syövät aivan liian vähän. Enemmän vaan ruokaa (puhdasta ja terveellistä ravintoa mahdollisimman paljon) ja näin sitten vähemmän turhaa herkuttelua ja himotuksia.

davdav
Ajattelinkin nyt kokeilla sitä että sen sijaan etten aamulla syö mitään tai syön vain jotain pientä vähän sinnepäin, aionkin syödä runsaasti ja reippaasti. Aamupala saa olla tuplat nykyisestä, lounas pysyköön ennallaan, välipalaksi jotain pientä, kunnon ruokaa taas päivällisellä ja jotain pientä illalla.

Katsotaan mille alkaa näyttämään ruokapäiväkirja. Toivon että ainakin olotilassa se alkaa tuntua paremmalta!

ellos-alennus

Queen Of Everything Instagramissa / Bloglovinissa / Facebookissa

Eve / Queen Of Everything

4 vastausta artikkeliin “Ongelmana iltasyöminen”

  1. siis nää ruuat näyttää hurjan hyviltä ja monipuolisilta siihen entiseen jatkuvaan leivän syömiseen ja herkutteluun! ehdottomsti edistystä tapahtunut! ehkä toi ateriarytmin korjaaminen on vielä piste iin päälle! Tsemppii! :)

  2. Hyvälle näyttää! Aamulla kun jaksaa viikon ”syödä väkisin” ja vieläpä proteiinipitoista, niin alkaa maistua. Toki jotkut ei koskaan syö aamuisin ja pärjää hyvin, mutta ehkä Suomen oloihin aamupainotteinen syönti olisi hyvästä…

  3. Oot itse löytänyt jo monta hyvää keinoa, kuinka ahmiminen pysyy kurissa! Juuriki tuo, että syö aamulla tukevasti on tosi hyvä keino ja samoin tukeva lounas. Näin ei kerää nälkää iltaa kohden. Ja ylipäätään se, että uskallat syödä riittävästi normaalia ruokaa on tärkeää! Lisäksi kun opettelee tasaiseen syömiseen, saattaakin huomata ettei ahmimisvimmaa enää löydykään. Kovasti tsemppiä!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta